پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۴۶:۴۵

تولید میعانات گازی در پالایشگاه فاز ١٣ پارس جنوبی آغاز شد

باشگاه خبری فراساحل: سرپرست راه‌اندازی بخش خشكی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی از آغاز تولید و ذخیره‌سازی میعانات گازی در پالایشگاه این طرح خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، ساسان عربی اعلام كرد: پس از تحقق تولید از اولین سكوی دریایی و تكمیل تدریجی زنجیره ارزش در فاز ١٣ پارس جنوبی، تولید و ذخیره‌سازی میعانات گازی در پالایشگاه این طرح آغاز شد. به گفته عربی، تولید میعانات گازی در پالایشگاه طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی با توجه به بهره‌برداری از واحدهای تثبیت میعانات گازی (103)، پشتیبان تثبیت میعانات گازی (١١٠) و مخازن ذخیره‌سازی این محصول (143) صورت گرفته است. میعانات گازی ازجمله محصولات ارزشمند فراوری‌شده از گازترش بخش فراساحل و نتیجه تحقق توسعه و بهره‌برداری كامل از واحدهای فرایند محور پالایشگاهی است.

سرپرست راه‌اندازی پالایشگاه خشكی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی اظهار كرد: با تولید این محصول، گام مهمی در ارزش‌آفرینی به تولیدات اولیه این طرح از طریق استفاده در صنایع پایین‌دستی برداشته می‌شود. با بهره‌برداری كامل از چهار سكوی دریایی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی و فراوری گاز این سكوها در پالایشگاه این طرح، روزانه حدود ٧٥ هزار بشكه میعانات گازی تولید خواهد شد. شایان ذكر است افزون بر تحقق استحصال و دانه‌بندی گوگرد در پایان هفته گذشته، اتان تولیدی فاز ١٣ پارس جنوبی، دیگر محصول فراوری‌شده این طرح، برای نخستین بار و به‌طور پیوسته به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی ارسال شد.



  کد خبر : 6251
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :